Het is een jaarlijkse traditie dat we met Samana Nazareth ergens op bedevaart gaan. Dit jaar was dat naar de Lourdesgrot in Grotenberge-Zottegem.

Met een dertigtal leden en bestuursleden vertrokken we met Nazarethcars aan de Sporthal in Nazareth op zaterdag 6 juni op bedevaart naar Grotenberge, een deelgemeente van Zottegem.
Bij aankomst werden we hartelijk onthaald door Kurt Lannau (penningmeester van de Kerkfabriek van Grotenberge) met een welkom en wat geschiedenis over de kerk en de Lourdesgrot.

Nadien kregen we de eucharistieviering en kaarsjesprocessie naar de Lourdesgrot voorgegaan door E.H. Peter Kiekens en bijgestaan door de volwassen acoliet Marc Perseyn. Het was een mooie en deugddoende viering met een goed en stemming gelegenheidskoor van Samana Nazareth. Dankjewel hiervoor aan Annick, Els, Jo, Philippe en Trees.


Als afsluiter mochten we allen pannenkoeken met koffie en of thee gaan nuttigen in het kasteel van “Breivelde” rechtover de kerk. Het was er gezellig en iederéén was tevreden van deze mooie namiddag. Het weer was goed tijdens de kaarsjesprocessie, maar toen we terug naar de bus gingen, opende de hemel de sluizen met water…

DANKJEWEL AAN IEDEREEN DIE ER BIJ WAS EN MEEGEWERKT HEEFT VOOR- EN ACHTER DE SCHERMEN.
Voor alle foto’s druk HIER. Foto’s zijn van Ann, Annick, Kurt en Marc.
Druk HIER voor het boekje van de eucharistieviering.